Ja idag var första tillfället på den rapportkurs jag och Nils startat med Nessie, i Nordmaling med Eva-Karin. Jag känner mig inspirerad och hoppas och tror att det kommer bli jättekul! Jag hoppas bara att Nils kommer kunna vara hemma lite mer framöver så att vi har chansen att träna! För får vi bara det så ska nog en start i apellen i vår inte vara en omöjlighet som det känns. De har tydligen en appell i rapport i övik i maj, kanske får bli  den som blir målet.

Nu första tillfället så gjorde vi enkla skick, kanske blev 100 m rakt fram med mottagaren just utom synhåll. Det klarade hon verkligen gallant. Alla fyra skicken stack hon som en kanon på första kommandot – och då hade hon inte retningen av att gå på synretning från tidigare hund. Även uppbindningen sköter hon bra, men det visste vi ju iofs. Så det bådar gott för framtiden, tror detta är en gren som passar Nessie riktigt bra. Men får väl se om jag har rätt där, det får väl denna kurs visa.