Ja, det här med att komma igång med själva skrivandet till exjobbet går trögt. Jag menar, var tusan börjar man och vad ska jag egentligen göra nu av alla de siffror jag samlat in uppe i Valvträsk? Ja, lite hoppas jag väl få svar på i em då jag har ett möte inbokat med min handledare, men just nu känns det mest förvirrat. Jag drar mig ju lite för att sätta mig med det och därför är det lätt annat som kommer mellan. Nu på morgonen har det blivit ett ordentligt träningspass med Nessie. Vi fokuserade mest på ingångar samt ställande/läggande under gång. Ingångarna blir lätt lite slarviga, gärna med ett hopp när hon kommer med hög fart, men det ska nog gå till sig utan en alltför stor arbetsinsätts. Ställande/läggande bjuder hon på när vi går baklänges, men jag behöver få mer säkerhet och stimuluskontroll på det innan vi lägger samman det till ett riktigt moment. En sak vi också måste träna på är att hantera störning lite bättre. Hon går normalt fint att träna ihop med andra hundar, även om det är bästisen, men när Mitra tränar bredvid så är det väldigt svårt att hålla fokus på sitt. Fastän Mitra är en surtant så är hon ju Nessies idol! Så mer träning tillsammans med båda hundarna samtidigt skulle behövas….